E-mail: Parola:              Client nou        Parola uitata        -
Premio AutoEst Promotie

Geometrie 3D


       O aliniere corecta a rotilor este foarte importanta pentru automobilul dumneavoastra:

  • permite virarea in conditii optime,
  • impiedica uzarea neuniforma a anvelopelor,
  • ajuta la economia de combustibil,
  • previne uzura prematura a suspensiei si directiei autovehiculului.

       Daca observati ca masina dumneavoastra vireaza la dreapta sau stanga atunci cand lasati liber volanul pe un drum drept sau daca observati o uzura neuniforma a anvelopelor, trebuie sa verificati geometria rotilor.


Tarife geometrie


Preturile sunt exprimate in lei si includ 19% TVA
Descriere Pret
Dacia, Tico, Matiz (roti 12"-13") 60
Logan, Sandero, Dacia Pick-up 70
Alte autoturisme cu roti > 14" - punte fata 90
Alte autoturisme cu roti > 14" - punte fata+spate 150
SUV, 4x4 - punte fata 130
SUV, 4x4 - punte fata+spate 190
Autoutilitare mici (sarcina 500-1000 kg) - punte fata 110
Autoutilitare mari (persoane, marfa) - punte fata 150
Masurare unghiuri autoturisme si autoutilitare mici 40
Masurare unghiuri SUV si autoutilitare mari 70
Reglare ingreunata datorita griparii mecanismelor de directie +30
Constatare prealabila a defectelor.
Aceasta taxa se scade din pretul final daca se revine in 15 de zile
25

Ce inseamna reglarea geometriei rotilor?

      Cu ajutorul unui aparat special se readuc in parametrii indicati de producatorul autovehiculului convergenta (paralelismul) rotilor, unghiul de cadere al rotilor si unghiul de fuga.

      Convergenta (paralelismul)
      Convergenta este unghiul format intre linia mediana a rotii si linia mediana a autovehiculului.

      De cele mai multe ori o convergenta pozitiva minora (de obice mai putin de 3 grade) este de dorit pentru a imbunatati raspunsul autoturismului in virare. Insa o valoare prea mare (negativa sau pozitiva) a convergentei va avea un impact sever asupra anvelopelor, ducand la o uzura prematura si neuniforma a acestora.
      Caderea
      Caderea este unghiul format intre linia mediana a rotii si perpendiculara pe sol, atunci cand se priveste autovehiculul din fata.

      De asemenea este de dorit un unghi de cadere negativ (insa o valoare mica) pentru a imbunatati stabilitatea in viraje. Un unghi de cadere in afara parametrilor va contribui si el la uzura anormala a anvelopelor si va face ca autovehiculul sa vireze la stanga sau dreapta ("va trage") cand volanul este lasat liber.
      Nu toate autovehiculele au reglaje pentru cadere, insa exista solutii aftermarket (pe care le puteti gasi la noi) care remediaza aceasta problema.
      Unghiul de fuga
      Unghiul de fuga este unghiul format intre axa pivotului si perpendiculara pe sol, privind autovehiculul din fata.

      Daca extensia axei pivotului cade in fata punctului de contact al rotii cu suprafata de rulare, unghiul de fuga este pozitiv, si daca aceasta cade in spate unghiul este negativ.
      In marea majoritatea a cazurilor unghiul de fuga este pozitiv, contribuind astfel la stabilitatea si manevrabilitatea autovehicului.